Portal używa plików cookies (tzw. ciasteczek).
Korzystając z serwisu internetowego www.uniqa.pl wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Przeczytaj

Przy ciągłym pędzie, nie chce nam się gotować, bo to wiąże się ze stratą czasu. Lepiej zjeść w drodze, złapać coś na szybko, przegryźć, zagryźć, przekąsić. Niestety, taka dieta daleko nas nie zaprowadzi.

Ogarnij chaos

Kluczem do zdrowego trybu życia jest organizacja. Skoro brakuje Ci czasu na przygotowywanie potraw, może to oznaczać, że nie zarządzasz nim zbyt dobrze. Wydzielenie czasu na ugotowanie i zjedzenie czegoś nie powinno przysporzyć większych problemów. Ważna jest konsekwencja, która zapewni w zamian chwilę spokoju nad talerzem czegoś pysznego. Jeśli nie czujesz się w kuchni jak ryba w wodzie, wybieraj proste przepisy. Nieskomplikowane potrawy można przyrządzić nawet w 15-20 minut. Możesz gotować z książką kucharską, z gwiazdami kuchennymi z telewizji lub wyszukiwać przepisy na blogach w Internecie. 

Mniej znaczy więcej

Podstawową zasadą zdrowej diety są małe porcje, jedzone często. Paradoksalnie, jedząc częściej, chudniemy, gdyż przyzwyczajamy organizm do szybszej przemiany materii, a gdy dodatkowo dostarczamy mu mniej pokarmu, efekt jest zaskakujący. Nie trzeba jeść dużo, by się najeść. Wystarczy ilość, która zmieści się w dwóch garściach. W zdrowej diecie odchudzającej ważne jest też to, by jeść powoli i o stałych porach. Pośpiech nad talerzem nie jest wskazany, bo musimy wiedzieć, że sygnał o najedzeniu się wysyłany z żołądka dociera do mózgu po 20 minutach. Dlatego jedząc w pośpiechu bardzo łatwo się przejeść. Podjadanie przed zaśnięciem również nie jest najzdrowszym pomysłem.

Tłuszcze nienasycone

Zdrowa zbilansowana dieta to taka, która jest bogata w tłuszcze nienasycone – proste! A te występują w roślinach, orzechach, ziarnach, rybach i owocach morza. Zamiast chipsów, przegryzaj orzechy włoskie, a schabowego smażonego na smalcu zastąp łososiem bogatym w kwasy omega-3. Jeśli mamy taką możliwość przygotowujmy dania na parze, zachowają one wtedy swoje właściwości odżywcze. Do sałatek dolewaj oliwy extra virgin. A co robić z innymi olejami? Do smażenia wykorzystuj olej kokosowy, rzepakowy, słonecznikowy. Na podgrzewaj oliwy z oliwek.

Nieprzetworzone

Na sklepowych półkach jest coraz więcej produktów przetworzonych, najeżonych konserwantami i barwnikami. By odżywiać się zdrowo, należy ich unikać, gdyż badania coraz częściej wykazują, że to właśnie one mogą powodować nowotwory. Wybierajmy więc raczej świeże warzywa niż mrożonki, sosy domowej roboty, zamiast tych ze słoików, własne wypieki zamiast gotowych ciast, etc.

Dbaj o równowagę

Aby dieta była zrównoważona, należy dbać o prawidłowe zbilansowanie kwasów i zasad dostarczanych z pożywieniem. Optymalne pH organizmu wynosi 7,35-7,45, wszystkie wartości powyżej i poniżej mogą być niebezpieczne. Najlepiej, by 80% spożywanych produktów było zasadotwórcze, a pozostałe 20% kwasotwórcze. 



Pani z tabletem
Rekomendowane ubezpieczenia

Rekomendowane produkty

Poznaj ubezpieczenia UNIQA proponowane specjalnie dla Ciebie:

Mężczyna podrzuca syna leżąc na kanapie

Pakiet Bezpieczeństwa

  • Ubezpieczenie na życie w trzech wariantach
  • Assistance medyczny
Dowiedz się więcej
Kobieta na fotelu

Twój DOM Plus

  • Ubezpieczenie mieszkania lub domu
  • Home Assistance gratis
Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Zadzwoń lub napisz.

tel: 801 597 597
tel: 42 66 66 500

Koszt połączenia: wg taryfy operatora.

centrala@uniqa.pl Znajdż placówkę