Ubezpieczenia mieszkaniowe - pomoc i obsługa
Assistance mieszkaniowy
Awaria w domu i potrzebujesz fachowca np. hydraulika, elektryka, ślusarza lub konieczna jest pomoc serwisu RTV/AGD/PC
Zadzwoń
+48 22 599 91 98
(opłata zgodna z taryfą operatora)
Przed zgłoszeniem szkody przygotuj:
- zalanie mieszkania / zalanie sąsiedzkie
- oświadczenie osoby odpowiedzialnej za powstanie szkody
- zdjęcia uszkodzonego mienia
- dane spółdzielni lub zarządcy (nazwa, adres, nr telefonu, adres e-mail)
- protokół ze zdarzenia, sporządzony przez pracownika spółdzielni lub zarządcę budynku (jeśli jesteś w jego posiadaniu) - włamanie i kradzież
- wykaz skradzionych przedmiotów z informacją o wartości i dacie zakupu
- rachunki lub faktury potwierdzające zakup skradzionych przedmiotów
- dokument potwierdzający zgłoszenie zdarzenia na policję wraz z numerem prowadzonej sprawy, nazwą i adresem jednostki policji
- wykaz uszkodzonych sprzętów z informacją o wartości i dacie zakupu
- rachunki za zakup lub kartę gwarancyjną- pożar domu
- wykaz zniszczonych przedmiotów z informacją o wartości i dacie zakupu
- rachunki lub faktury potwierdzające zakup zniszczonych przedmiotów
- zdjęcia uszkodzonych przedmiotów
- jeżeli zdarzenie zostało zgłoszone na policję, dokument potwierdzający zgłoszenie wraz z numerem prowadzonej sprawy, nazwą i adresem jednostki policji (jeżeli to nie Ty zawiadomiłeś policję, podaj nam jedynie dane jednostki, którą przybyła na miejsce zdarzenia bądź prawdopodobnie zajmuje się sprawą).
Zgłoś sprawę online
Wybierz interesujący Cię temat
Jak przedłużyć umowę ubezpieczenia na kolejny rok?
Propozycję przedłużenia umowy przygotowujemy dla Ciebie na około miesiąc przez jej zakończeniem pocztą lub na wskazany adres email.
Otrzymałeś już propozycję odnowienia swojej polisy?
- zapoznaj się z ofertą i opłać składkę
- jeśli chcesz porozmawiać o ofercie odnowienia, zmienić zakres ubezpieczenia lub dane na polisie, zamów kontakt wypełniając formularz.
Czy przedłużając umowę ubezpieczenia mogę zmienić zakres swojego ubezpieczenia?
Przedłużając umowę możesz dokonać wielu zmian, m.in:
- zaktualizować swoje dane osobowe i kontaktowe
- zmienić zakres ubezpieczenia
- dostosować formę oraz harmonogram płatności
W tym celu wypełnij nasz formularz kontaktowy.
Jak otrzymać dokument Polisy?
Dokument polisy mieszkaniowej możesz zamówić korzystając z formularza na stronie.
Jak otrzymać potwierdzenie ustanowienia cesji praw z umowy ubezpieczenia?
Informacja o zawiadomieniu ubezpieczyciela o ustanowieniu cesji praw z umowy ubezpieczenia znajduje się na dokumencie Polisy.
Potwierdzenie cesji możesz zamówić wypełniając formularz.
Jeśli cesjonariusz (np. bank) wymaga wypełnienia dodatkowych dokumentów w sprawie ustanowienia cesji praw z umowy ubezpieczenia, prosimy o wysłanie ich pocztą tradycyjną na nasz adres. Odeślemy uzupełnione dokumenty pocztą lub w formie skanu na Twój adres mailowy.
Jak zmienić dane na Polisie?
Jeśli zmieniły się Twoje dane personalne (imię, nazwisko) lub zauważyłeś błąd w dokumentach polisowych, wyślij nam zgłoszenie poprzez formularz.
Po naszej weryfikacji otrzymasz aneks do Polisy potwierdzający zmiany.
Jak zgłosić szkodę?
W celu zgłoszenia szkody wypełnij formularz zgłoszenia szkody z ubezpieczenia mieszkania.
Jak postępować w przypadku szkody?
Szanowni Klienci ubezpieczeń mieszkaniowych! Przekazujemy Państwu porady, jak postępować w przypadku szkody, aby jak najszybciej otrzymać odszkodowanie:
1. Jeśli chcesz zgłosić szkodę, najszybciej zrobisz to wypełniając formularz online. Możesz również do nas zadzwonić i zgłosić zdarzenie konsultantowi na infolinii pod numerem 22 599 95 22.
2. Niezwłocznie zawiadom policję i inne służby oraz zarządcę budynku. Pamiętaj, że w razie zajścia zdarzenia masz obowiązek użyć dostępnych środków w celu ratowania przedmiotu ubezpieczenia oraz zapobieżenia szkodzie lub zmniejszenia jej rozmiarów. Wezwij właściwe służby, stosownie do okoliczności. Jeśli szkoda jest wynikiem włamania, zawiadom policję. Jeśli doszło do zalania lokalu, powiadom zarządcę budynku. Służby sporządzą notatkę, którą dołączysz do zgłoszenia szkody w AXA/UNIQA.
987 - woj. zarządzanie kryzysowe
991 - Pogotowie Energetyczne
992 - Pogotowie Gazowe
993 - Pogotowie Ciepłownicze
994 - Pogotowie Wodociągowe
997 - Policja
998 - Straż Pożarna
999 - Pogotowie Ratunkowe
3. Zgłaszając szkodę do AXA/UNIQA podaj swój numer polisy zarówno wówczas, kiedy szkoda dotyczy Twojego mienia, jak również wtedy, gdy jesteś sprawcą szkody (np. zalałeś mieszkanie sąsiada) i posiadasz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w życiu prywatnym. Jeśli jesteś poszkodowanym, a sprawca posiada ubezpieczenie OC w życiu prywatnym, wtedy podaj nam numer tej polisy. Zgłoś nam szkodę jak najszybciej. Jeśli zgłaszasz szkodę w Twoim majątku, masz na to 3 dni, a jeśli z ubezpieczenia OC w życiu prywatnym, zrób to w ciągu 7 dni od zdarzenia. Jeśli szkodę zgłosisz później, może być trudno lub wręcz niemożliwe, aby ustalić przyczynę szkody i pełne skutki zdarzenia.
4. Nie wyrzucaj faktur ani rachunków. Zbieraj faktury i rachunki za rzeczy, które są w Twoim domu. W razie szkody łatwiej będzie oszacować wartość strat. Jeśli poniosłeś dodatkowe wydatki związane ze zdarzeniem, zachowaj wszelkie dokumenty potwierdzające poniesione koszty.
5. Ustal przyczynę i przygotuj pełną listę zniszczeń i strat. Jeśli nie masz faktur czy rachunków za zniszczone lub skradzione przedmioty, przekaż taką listę rzeczoznawcy z AXA/UNIQA, który przyjedzie, aby obejrzeć zniszczenia. Dobrze, abyś miał jakiekolwiek inne dowody posiadania lub zakupu mienia, na przykład karty gwarancyjne, instrukcje obsługi, certyfikaty, informacje o miejscach zakupu rzeczy, tj. nazwa firmy, adres sklepu, data zakupu, fotografie z wnętrza mieszkania wykonane przed szkodą, gdzie widoczne będzie mienie, które jest przedmiotem roszczenia bądź oświadczenia świadków. Jeśli nie masz faktur, rachunków czy też kosztorysów dotyczących przywrócenia stałych elementów lub murów do stanu sprzed szkody, wówczas rzeczoznawca przygotuje kosztorys na podstawie ogólnodostępnych publikacji cen opracowanych przez przedsiębiorstwa wyspecjalizowane w zakresie budownictwa. Mienie ruchome wyceni według tzw. wartości odtworzeniowej. Pamiętaj, aby podczas wizyty rzeczoznawcy jak najpełniej opisać zniszczenia lub skradzione przedmioty. Jeśli o czymś zapomnisz, jak najszybciej zgłoś do nas dodatkowe straty. Postaraj się znaleźć świadków zdarzenia i ustal okoliczności wystąpienia szkody.
6. Zanim posprzątasz, koniecznie zrób zdjęcia zniszczeń. Pamiętaj, że do czasu przybycia przedstawiciela AXA/UNIQA nie powinieneś dokonywać zmian w miejscu szkody, chyba że zmiana jest niezbędna do tego, aby zabezpieczyć mienie pozostałe po szkodzie lub żeby zmniejszyć rozmiar szkody. Wówczas, jeszcze przed dokonaniem jakichkolwiek porządków, wykonaj fotografie, które zobrazują całokształt zniszczeń i pomogą w oszacowaniu strat. Nie wyrzucaj uszkodzonych elementów instalacji ani innych elementów, które uległy uszkodzeniu. Zgromadź je w bezpiecznym miejscu do czasu przybycia przedstawiciela AXA/UNIQA. Jeśli nie masz takiej możliwości, wtedy koniecznie wykonaj fotografie.
7. Skorzystaj z assistance domowego. Jeśli do polisy dokupiłeś usługę assistance domowego, zadzwoń do nas, a my zorganizujemy i pokryjemy koszty interwencji, np. dekarza, który zabezpieczy zerwany dach lub hydraulika, gdy dojdzie do awarii instalacji. W ramach assistance pokryjemy również koszty wynajmu mieszkania, jeśli miejsce ubezpieczenia zostało uszkodzone i nie nadaje się do dalszego zamieszkania.
8. Pamiętaj, że o odszkodowanie możesz ubiegać się tylko z jednej polisy. Daj nam znać, jeśli Twój dom lub mieszkanie jest ubezpieczone również u innego ubezpieczyciela i czy zgłosiłeś tam szkodę. Ubezpieczenie służy do tego, aby zrekompensować poniesione straty finansowe, a nie, aby się wzbogacić. Chyba, że dwiema różnymi polisami ubezpieczyłeś co innego, na przykład w AXA/UNIQA są to stałe elementy, a w innym towarzystwie – ruchomości. Wtedy, jeśli uszkodzone zostaną stałe elementy i ruchomości, to możliwa jest wypłata z obu polis.
Jak wypowiedzieć umowę ubezpieczenia?
Jeśli nie chcesz, aby Twoja umowa przedłużyła się na kolejny rok, nie musisz składać wypowiedzenia. Umowa nie przedłuży się na kolejny rok, jeśli nie opłacisz składki wskazanej w propozycji kontynuacji umowy.
Sprzedałem dom/mieszkanie, co mam zrobić?
Jeśli sprzedałeś dom lub mieszkanie ubezpieczone w AXA lub UNIQA, umowa ubezpieczenia wygasa z dniem zbycia nieruchomości. Zgłoś sprzedaż nieruchomości wypełniając formularz kontaktowy.
W formularzu podaj adres nieruchomości oraz datę sprzedaży.
zadawane pytania