Atuty ubezpieczenia rezygnacji z podróży
Kupujesz wycieczkę first minute? Nie zapomnij o wykupieniu ubezpieczenia turystycznego z możliwością zwrotu kosztów rezygnacji z podróży.
Ubezpieczenie rezygnacji z podróży zapewnia ochronę w razie konieczności rezygnacji, bądź przerwania wyjazdu z określonych przyczyn.
Bardzo szeroki zakres powodów rezygnacji z podróży.
Bardzo wysokie sumy ubezpieczenia, maksymalnie do 35 000 zł na każdego Ubezpieczonego.
Ubezpieczenie obejmuje podróże krajowe i zagraniczne, a obowiązuje na terenie całego świata.
Brak udziału własnego. Nie musisz obawiać się dodatkowych kosztów.
Otrzymujesz zwrot 100% ubezpieczonych kosztów podróży.
Możesz skorzystać z ubezpieczenia rezygnacji z podróży lub biletu, kupując Pakiet COVID-19 PLUS obejmujący rezygnację z powodu pozytywnego testu na COVID-19 bez objawów i dokumentacji medycznej oraz izolacji lub kwarantanny.
35 000 zł sumy ubezpieczenia
0% wkładu własnego
100% zwrotu kosztów podróży
Co obejmuje ubezpieczenie rezygnacji z podróży?
Ubezpieczenie rezygnacji z podróży zagranicznej lub krajowej może obejmować:
koszty rezygnacji z podróży
koszty rezygnacji z podróży lub jej przerwania
koszty rezygnacji z biletu
Ubezpieczenie chroni środki finansowe jaki wpłaciliśmy w związku z zaplanowaną podróżą, od momentu ich wpłacenia do momentu rozpoczęcia podróży lub w przypadku kosztów rezygnacji z podróży lub jej przerwania do momentu jej zakończenia.
Należy pamiętać, że umowa ubezpieczenia może być zawarta najpóźniej 30 dni przed datą planowanego wyjazdu, a jeżeli do wyjazdu jest 30 lub mniej dni, to umowa ubezpieczenia może być zawarta nie później niż w ciągu 3 dni liczonych od dnia dokonania jako pierwszej jednej z następujących czynności: zawarcia umowy związanej z podróżą albo zakupu biletu, albo wpłaty całości lub pierwszej części środków finansowych z tytułu umowy związanej z podróżą lub z tytułu zakupu biletu; jednakże w żadnym wypadku umowa ubezpieczenia nie może być zawarta później niż 7 dni przed datą planowanego wyjazdu.
Rezygnacja z podróży
Przerwanie podróży
Rezygnacja z biletu
Rozszerz ochronę

Ryzyka następstw chorób
Możesz ubezpieczyć się od następstw chorób przewlekłych, psychicznych bądź nowotworowych

Pakiet COVID-19 PLUS
Możesz ubezpieczyć się w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo od pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez placówkę medyczną, z wyjątkiem testów zakupionych w aptece.
Najczęściej zadawane pytania
Ubezpieczenie zapewnia zwrot kosztów powstałych w związku z anulacją podróży zagranicznej lub krajowej lub jej przerwaniem, anulacją biletu lotniczego, w przypadku nagłych, nieprzewidzianych zdarzeń jak np. nagłe zachorowanie, śmierć osoby bliskiej, nieszczęśliwy wypadek, poważne zdarzenie losowe w miejscu zamieszkania.
Ubezpieczenie rezygnacji z podróży najłatwiej kupisz przechodząc do kalkulatora i dokonując płatności online.
Wszelkie dokumenty związane z ubezpieczeniem otrzymasz na swoją skrzynkę email.
Ubezpieczenie obejmuje:
Koszty rezygnacji - poniesione opłaty związane z anulacją podróży,
Koszty rezygnacji lub przerwania podróży - poniesione opłaty związane z anulacją podróży lub niewykorzystane świadczenia wynikające z przerwania podróży i transportu powrotnego do kraju,
Koszty rezygnacji z biletu - koszty nałożone przez przewoźnika.
Suma ubezpieczenia odpowiada cenie wskazanej na umowie związanej z podróżą. Maksymalna suma ubezpieczenia na każdego Ubezpieczonego to 35 000 zł.
Umowę ubezpieczenia można zawrzeć najpóźniej na 30 dni przed planowaną podróżą.
Jeżeli do wyjazdu jest mniej niż 30 dni, dajemy 3-dniowy bufor bezpieczeństwa na wystawienie polisy, od daty zawarcia umowy związanej z podróżą lub kupna biletu albo wpłaty zaliczki lub całości środków (w zależności który z tych dni przypada wcześniej).
W żadnym przypadku umowa ubezpieczenia rezygnacji z podróży nie może być zawarta później niż na 7 dni przed datą planowanego wyjazdu.
UNIQA zwróci poniesione przez Ciebie koszty związane z rezygnacją lub przerwaniem podróży oraz koszty rezygnacji z biletu jedynie jeżeli wynikają one z następujących powodów:
Wypadek lub choroba
Nieszczęśliwy wypadek lub nagłe zachorowanie Ubezpieczonego, osoby bliskiej lub współuczestnika podróży, nierokujące wyzdrowienia do czasu planowanego wyjazdu albo mające miejsce w czasie podróży.
Komplikacje ciąży
Komplikacje związane z ciążą Ubezpieczonego lub osoby bliskiej.
Zgon
Zgon Ubezpieczonego, również w następstwie choroby przewlekłej, psychicznej lub nowotworowej, nawet jeżeli odpowiedzialność Towarzystwa nie została rozszerzona o to zdarzenie;
Zgon osoby bliskiej lub współuczestnika podróży, który miał miejsce w okresie maksymalnie 60 dni poprzedzających termin planowanego wyjazdu.
Zdarzenie losowe
następujące poważne zdarzenie losowe zaistniałe w miejscu zamieszkania, w terminie maksymalnie 14 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu, wymagające obecności Ubezpieczonego w miejscu zamieszkania: włamanie do mieszkania, pożar, zalanie, huragan, katastrofa budowlana, trzęsienie ziemi, zapadanie lub osuwanie się ziemi, powódź, deszcz nawalny, grad, lawina, bezpośrednie uderzenie pioruna.
Kradzież
Udokumentowana kradzież dokumentów niezbędnych w podróży Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży (np. paszportu, dowodu osobistego, wizy wjazdowej), popełniona w terminie maksymalnie 30 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu.
Czynności administracyjne
kradzież, zniszczenie, uszkodzenie w wyniku wypadku komunikacyjnego lub pożaru pojazdu należącego do Ubezpieczonego, w miejscu zamieszkania Ubezpieczonego, które wymagają czynności administracyjnych i prawnych po stronie Ubezpieczonego, o ile powyższe zdarzenia zaszły w terminie maksymalnie 14 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu.
Wezwanie do sądu
Otrzymanie przez Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży wezwania do obowiązkowego stawienia się przed sądem przypadającego na czas planowanej podróży.
Egzamin poprawkowy
Wyznaczenie przez szkołę lub uczelnię wyższą daty egzaminu poprawkowego Ubezpieczonemu lub współuczestnikowi podróży, przypadającego na okres trwania podróży, warunkującego kontynuację nauki.
Wezwanie
Bezwarunkowe wezwanie przez władze administracyjne Rzeczpospolitej Polskiej lub kraju rezydencji, które zostało doręczone Ubezpieczonemu lub współuczestnikowi podróży w okresie ubezpieczenia i dotyczy stawiennictwa Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży w czasie trwania podróży.
Szkoda w zakładzie pracy
Poniesienie szkody w wyniku kradzieży z włamaniem, rabunku lub pożaru w zakładzie pracy, w którym Ubezpieczony jest pracodawcą, wymagającej jego obecności w miejscu zamieszkania, w terminie maksymalnie 14 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu.
Praca zawodowa
Wyznaczenie przez pracodawcę daty rozpoczęcia pracy przez Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży, przypadającej w czasie podróży, jeśli w chwili zawarcia umowy ubezpieczenia Ubezpieczony lub współuczestnik podróży był zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny i nie znał daty rozpoczęcia pracy.
Utrata pracy przez Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży, co oznacza wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony lub określony (ochronie ubezpieczeniowej nie podlegają przypadki wypowiedzenia umowy o pracę z winy pracownika).
Sanatorium
Wyznaczenie Ubezpieczonemu lub współuczestnikowi podróży terminu pobytu w sanatorium w ramach NFZ, w przypadku gdy Ubezpieczony oczekiwał na wyznaczenie takiego terminu i otrzymał powiadomienie o wyznaczeniu go w terminie pokrywającym się z czasem planowanej podróży.
Umowę ubezpieczenia rezygnacji z podróży możesz zawrzeć na okres do 12 miesięcy.
Ubezpieczenie obowiązuje na terenie całego świata i dotyczy rezygnacji z podróży krajowych i zagranicznych.
Nie, zwracamy 100% poniesionych kosztów. Nie ma udziału własnego.
Do lata pozostało jeszcze kilka miesięcy, ale biura podróży już kuszą atrakcyjnymi ofertami first minute. Dzięki nim można spędzić niezapomniany urlop w najbardziej egzotycznych zakątkach globu za ułamek podstawowej ceny. Jest tylko pewne ryzyko. Termin wyjazdu kilka lub kilkanaście tygodni po zakupie wycieczki oznacza, że w tym czasie wiele może się zdarzyć i z wczasów trzeba będzie zrezygnować. Co wtedy?
Touroperatora nie interesuje dlaczego jego klient musi zrezygnować z wycieczki. Biuro podróży i tak musi pokryć wstępne koszty związane z przygotowaniem wyjazdu (rezerwacja miejsc w samolocie lub autokarze i pokoju hotelowego). Właśnie dlatego organizator imprezy turystycznej nie zwróci wpłaconej kwoty za wycieczkę. Jak duża jest to część? To zależy od tego, w jakim okresie poprzedzającym rozpoczęcie wycieczki, klient rezygnuje z udziału. Każdy touroperator ustala to we własnym zakresie, ale można przyjąć, że odwołanie na 30 dni przed datą wycieczki to zazwyczaj koszt wynoszący 30 proc. ceny wakacji. W przypadku 7 dni to już 80 proc., a jeżeli klient zrezygnuje w przeddzień wylotu, wówczas biuro podróży zwróci mu tylko 10 proc. ceny, a bywa i tak, że w takim przypadku przepada cała wpłacona kwota.
Decydując się na wycieczkę z wyprzedzeniem, warto pomyśleć o wykupieniu ubezpieczenia turystycznego z opcją ubezpieczenia kosztów rezygnacji z podróży. Eliminujemy wtedy ryzyko utraty pieniędzy za wycieczkę, jeśli zdarzyłoby się coś bardzo ważnego i nieoczekiwanego, co uniemożliwiłoby nam wyjazd.
Od rezygnacji z wycieczki czy biletu samolotowego możesz się ubezpieczyć w ramach polisy turystycznej. Jest to opcja dodatkowa w ramach ubezpieczenia, bowiem polisa podróżna to przede wszystkim gwarancja pokrycia kosztów leczenia za granicą oraz udzielenia pomocy w przypadku nieszczęśliwego zdarzenia np. transport karetką do szpitala, czy nawet powrót transportem medycznym do Polski. Ale to także możliwość ochrony na wypadek kradzieży bagażu czy odpowiedzialności cywilnej w stosunku do osób trzecich. Zakup polisy turystycznej powinien stać się dla wczasowiczów tak rutynową częścią przygotowań do wyjazdu, jak zapakowanie do walizki ładowarki do komórki i przewodnika turystycznego.
Ubezpieczenie turystyczne z kosztami leczenia, Assistance, OC, NNW możesz kupić nawet dzień przed wyjazdem. Jednak ubezpieczenie kosztów rezygnacji z podróży należy kupić najpóźniej na 30 dni przed rozpoczęciem podróży . Na podobnych zasadach można ubezpieczyć się, jeśli wyjazd organizowany jest na własną rękę. Można wykupić wtedy ubezpieczenie kosztów odwołania noclegu lub ubezpieczenie kosztów odwołania biletu.
Pytania i odpowiedzi w kontekście COVID-19
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące zakresu ubezpieczenia kosztów leczenia oraz rezygnacji z podróży w kontekście pandemii Covid-19.
W zakresie ubezpieczeń podroży UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. traktuje nagłe zachorowanie na Covid – 19, jak każde inne nagłe zachorowanie.
TAK – jeżeli powodem rezygnacji jest nagłe zachorowanie na Covid-19. Nagłe zachorowanie to: „powstały w sposób nagły i niespodziewany stan chorobowy, zagrażający życiu lub zdrowiu Ubezpieczonego, wymagający udzielenia natychmiastowej pomocy medycznej”. Sam wynik testu na Covid-19 złożony w procesie likwidacji szkody nie jest wystarczający, nie spełnia definicji nagłego zachorowania. Aby udokumentować nagłe zachorowanie konieczne jest dostarczenie dokumentacji medycznej z leczenia.
Uwaga! Teraz, po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez placówkę medyczną, z wyjątkiem testów zakupionych w aptece.
TAK – Jeżeli powodem rezygnacji osoby bliskiej jest nagłe zachorowanie na Covid-19 (patrz pytanie nr 1).
Osobą bliską zgodnie z OWU jest: „a) współmałżonek, konkubent, konkubina, dzieci (również przysposobione), rodzeństwo, rodzice, teściowie, dziadkowie, wnuki i osoby przysposobione, synowa, zięć, b) inne osoby dorosłe podróżujące wspólnie z osobą małoletnią (dzieckiem), pod warunkiem że istnieje między nimi a dzieckiem pokrewieństwo”.
Czyli zachorowanie osoby bliskiej (zgodnej z powyższą definicją) jest powodem do rezygnacji z podróży.
Tak – kwarantanna jest objęta ochroną ubezpieczeniową w zakresie nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS).
NIE - powodem rezygnacji może być nagłe zachorowanie potwierdzone dokumentacją medyczną – podwyższona temperatura nie jest powodem do uzyskania odszkodowania (zwrotu poniesionych kosztów). Jeżeli Ubezpieczony zachoruje przed wylotem na Covid-19 i zostanie to potwierdzone dokumentacją medyczną - to takie zdarzenie spełnia definicję nagłego zachorowania i jest objęte ubezpieczeniem.
TAK - po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez placówkę medyczną, z wyjątkiem testów zakupionych w aptece.
ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów w ramach ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji?
NIE – opisany przypadek nie jest rezygnacją z podróży przed jej rozpoczęciem tylko przerwaniem podróży w trakcie jej trwania. Ubezpieczenie musi przewidywać wariant nie tylko rezygnacji ale i przerwania podróży. Jeżeli powodem przerwania podróży i wcześniejszego powrotu do Polski jest nagłe zachorowanie to Ubezpieczyciel zwraca koszty wcześniejszego powrotu do Polski i koszty niewykorzystanych świadczeń.
TAK – jeśli ubezpieczenie jest zawarte na wariant nie tylko rezygnacji ale i przerwania podróży oraz po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS).
stosowny dokument zawierający datę objęcia izolacją podczas której przypada wyjazd - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
TAK – jeżeli wystąpiło nagłe zachorowanie na COVID-19. (Patrz pytanie nr 1). Ryzyko izolacji nie jest w zakresie ubezpieczenia, ochroną ubezpieczeniową objęte jest nagłe zachorowanie.
TAK - po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez placówkę medyczną, z wyjątkiem testów zakupionych w aptece.
datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd ale nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
NIE – kwarantanna nie jest objęta ochroną ubezpieczeniową.
TAK - po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem.
W zakresie ubezpieczenia Kontynenty Multitravel jest włączone ryzyko izolacji podczas pobytu za granicą. W ramach tego świadczenia pokrywane są koszty pobytu i wyżywienia do 1000 euro na osobę. Późniejszy powrót do kraju jest również objęty ubezpieczeniem w ramach ryzyka kosztów leczenia i assistance.
W zakresie ubezpieczenia Kontynenty Multitravel jest włączone ryzyko kwarantanny podczas pobytu za granicą. W ramach tego świadczenia pokrywane są koszty pobytu i wyżywienia oraz późniejszego powrotu do kraju do 1000 euro na osobę.
Pełny opis i ogólne warunki ubezpieczenia
Dokumenty obsługowe
Prezentowana na stronie oferta może się różnić w zależności od dostępnych opcji i wariantów ubezpieczenia w wybranym kanale sprzedaży.
Składka już od 28 zł / 1000 zł kosztów podróży. Składka została wyliczona dnia 18.06.2020 r. dla wyjazdu indywidualnego przy założeniu łącznych kosztów podróży 1000 zł.
Twoja indywidualna cena może się różnić od podanej w reklamie.