Wniosek o wypłatę
Najszybszą formą zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego jest wypełnienie wniosku online.
Informacje o dokumentach, które należy dołączyć do wniosku, są dostępne po wybraniu rodzaju polisy i zgłaszanego zdarzenia.
Status wniosku o wypłatę
Sprawdź na jakim etapie jest Twój wniosek o wypłatę świadczenia.
Maksymalny termin oczekiwania na decyzję wynosi 21 dni roboczych.
Najczęściej zadawane pytania
Kontynuacja ubezpieczenia grupowego
Każdy kto był ubezpieczony w AXA/UNIQA za pośrednictwem swojego pracodawcy przez minimum 6 miesięcy może kontynuować ubezpieczenie w formie indywidualnej.
Wystarczy, że wypełnisz formularz.
W 14 dni prześlemy Ci propozycję z zakresem ubezpieczenia i wysokością składki. Jeśli propozycja Ci się spodoba wystarczy, że odeślesz wypełnioną deklarację kontynuacji i opłacisz składkę. Oryginał podpisanego dokumentu odeślij do nas na adres AXA Życie/UNIQA, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Jeśli zgłosisz się do nas z wnioskiem o kontynuację ubezpieczenia w ciągu 30 dni od końca ubezpieczenia w ramach polisy grupowej karencje nie będą Cię obowiązywać.
Szczegółowe informacje otrzymasz w przesłanej przez nas propozycji.
Zgłaszanie i likwidacja roszczeń/zdarzeń
1. Wypełnij wniosek na naszej stronie internetowej oraz dołącz niezbędne dokumenty.
2. Dokonamy weryfikacji przesłanych dokumentów i podejmiemy decyzję na podstawie Ogólnych warunków ubezpieczenia.
3. Jeśli do wydania decyzji będzie potrzebne uzupełnienie dokumentów, skontaktujemy się z Tobą.
4. Decyzję otrzymasz do 21 dni roboczych od dnia wpływu kompletu dokumentów.
Etap rozpatrywania Twojej sprawy sprawdzisz tutaj.
Potrzebujesz do tego numeru PESEL i telefonu podanego podczas zgłaszania roszczenia.
W przypadku niepowodzenia/dalszych pytań zapraszamy do kontaktu poprzez formularz AXA lub formularz UNIQA.
Wypłata świadczenia dla spadkobierców może mieć miejsce w następujących przypadkach:
- w sytuacji gdy Ubezpieczony nie wskazał we wniosku o zawarcie umowy osoby uposażonej w przypadku jego zgonu,
- w sytuacji gdy Ubezpieczony nabył prawo do otrzymania świadczenia, ale zmarł przed złożeniem wniosku o wypłatę.
W celu otrzymania świadczenia należy dostarczyć:
- postanowienie sądu o nabyciu spadku po zmarłym lub akt poświadczenia dziedziczenia sporządzony przez notariusza,
- dokument potwierdzający tożsamość spadkobiercy,
- dyspozycję wypłaty (numer konta bankowego).
Na zgłoszenie roszczenia masz 3 lata. Po tym czasie następuje przedawnienie.
Aktualizacja danych osobowych
Wniosek o zmianę:
- adresu korespondencyjnego,
- adresu e-mail,
- numeru dowodu osobistego.
Jeżeli posiadasz AXAKOD możesz dokonać wyżej wymienionych zmian logując się do swojego panelu Klienta w serwisie AXA On-Line. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie lub chcesz zmienić numer telefonu skorzystaj z formularza.
Pozostałe dane np. imię i nazwisko zmienisz wypełniając odpowiedni formularz zmiany danych. Prawidłowo wypełniony i podpisany formularz wraz z kopią dowodu osobistego prześlij na adres:
AXA Życie/UNIQA, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Jeżeli posiadasz dostęp do serwisu AXA On-Line możesz dokonywać zmian uposażonych logując się do swojego panelu.
Jeżeli Twój produkt nie gwarantuje takiego dostępu, możesz zmienić dane osoby uposażonej korzystając z odpowiedniego formularza zmiany danych. Prawidłowo wypełniony i podpisany formularz wraz z kopią dowodu osobistego prześlij na adres: AXA Życie/UNIQA, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Twoje dane zaktualizujemy w 5 dni roboczych.
Możesz ustanowić wielu uposażonych do jednej umowy w chwili zawarcia umowy ubezpieczenia. Możesz zrobić to później, w każdym momencie trwania umowy ubezpieczenia.
Zmiany w składce
Jeżeli posiadasz AXAKOD możesz dokonać zmiany wysokości składki, logując się do swojego panelu Klienta w serwisie AXA On-Line. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie skorzystaj z formularza.
O zmianie poinformujemy Cię e-mailem w 10 dni od otrzymania Twojego zgłoszenia.
Zawieszenie opłacania składki regularnej możesz zgłosić wypełniając formularz, odpowiedź w formie pisma wyślemy w terminie 14 dni od złożenia dyspozycji.
Pamiętaj! Szczegółowe zasady zawieszenia opłacania składek określone są w Ogólnych warunkach ubezpieczenia. Wypełnienie formularza nie jest jednoznaczne z akceptacją wniosku.
Jeżeli posiadasz AXAKOD możesz dokonać zmiany wysokości składki, logując się do swojego panelu Klienta w serwisie AXA On-Line. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie skorzystaj z formularza.
O zmianie poinformujemy Cię e-mailem w 10 dni od otrzymania Twojego zgłoszenia.
Jeżeli posiadasz AXAKOD możesz zrezygnować z indeksacji składki, logując się do swojego panelu Klienta w serwisie AXA On-Line. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie skorzystaj z formularza.
O zmianie poinformujemy Cię e-mailem w 10 dni od otrzymania Twojego zgłoszenia.
Uwaga! Zawiadomienie o rezygnacji zgłoś nie później niż 14 przed rocznicą polisy.
Wypowiedzenie polisy/wypłata z polisy
Zachęcamy do rozmowy z naszym agentem, który pomoże przeanalizować Twoją umowę i inwestycje. Warto pamiętać, że inwestycja w ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe (UFK) ma charakter długoterminowy. Moment, w którym chcesz zakończyć swoją umowę jest istotny dla wartości środków, które otrzymasz. Jeśli masz przejściowe trudności w regularnym opłacaniu składki, rozważ opcję zawieszenia jej płatności na określony czas.
Jeśli jednak nie decydujesz się kontynuować umowy i podejmujesz decyzję o jej rozwiązaniu – złóż wniosek w serwisie AXA On-Line.
Możesz również wysłać nam wypełniony wniosek na: AXA Życie/UNIQA, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Odpowiedni wniosek znajdziesz tutaj
Środki wypłacimy we wskazany przez Ciebie sposób do 30 dni od wpłynięcia kompletnego wniosku.
Wniosek o wykup częściowy możesz złożyć w serwisie AXA On-Line.
Możesz również wysłać nam wypełniony wniosek na: AXA Życie/UNIQA, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa
Odpowiedni wniosek znajdziesz tutaj
Wartość wypłacanych środków pomniejszamy o opłaty, które są określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU). W przypadku produktów inwestycyjnych (z UFK) możemy ją również pomniejszyć o podatek od zysków kapitałowych. Dokładne warunki i termin realizacji wykupu częściowego (od 10 do 14 dni roboczych od wpłynięcia kompletnej dyspozycji, w zależności od terminów przewidzianych w danym produkcie) są określone w OWU.
Do wypłaty środków z polisy potrzebujesz:
- wniosku o wypłatę świadczenia z tytułu dożycia, który znajduje się tutaj.
- kopii dowodu osobistego Ubezpieczonego lub Uposażonego (w zależności od zawartej umowy ubezpieczenia).
Wniosek wraz z kopią dowodu osobistego odeślij na: AXA Życie/UNIQA, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Dokładne warunki i termin realizacji wypłaty środków (do 30 dni od wpłynięcia kompletnej dyspozycji) są określone w OWU.
Serwis AXA On-Line
AXAKOD to Twój indywidualny login umożliwiający dostęp do serwisu AXA On-Line.
Po zawarciu umowy ubezpieczenia Twój login do serwisuAXA On-Line będzie występował na polisie ubezpieczenia.
Zachęcamy do obejrzenia filmu dotyczącego logowania w serwisie AXA On-Line: https://youtu.be/zTGdK0UD0mM
Jeśli Twoje konto zostało zablokowane możesz je odblokować - zaloguj się do serwisu AXA On-Line. W tym celu skorzystaj z opcji „nie pamiętam hasła" na stronie https://online.axa.pl/ul/login.html#!/
lub zadzwoń 22 599 95 22
Jeśli otrzymałeś potwierdzenie zmiany, która będzie obowiązywać od rocznicy lub przyszłej składki - zaloguj się do serwisu AXA On-Line po tej dacie, wtedy zmiany będą dla Ciebie widoczne.
OWU i Regulaminy
Polisy indywidualne AXA
W ramach ubezpieczenia Pomoc na Raka w wariancie VIP możesz korzystać z konsultacji dietetyka (jedna konsultacja w ciągu roku polisy) oraz karnetu uprawniającego do dwóch wizyt w tygodniu na siłowni, fitnessie lub basenie.
Wyszukiwarka obiektów sportowych
Pomoc na Raka do indywidualnego ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi Złoty Środek o indeksie ZS/10/02/01
Polisy grupowe AXA
Polisy indywidualne UNIQA
Polisy grupowe UNIQA
Wzory dokumentów i formularze do pobrania
Wnioski o wypłatę - AXA
Dokumenty obsługowe - AXA
Dokumenty obsługowe UNIQA
Archiwalne dokumenty (Owu i Regulaminy)
Polisy indywidualne AXA
Dokumenty produktowe
Wnioski o wypłatę świadczenia
Dokumenty obsługowe
Dokumenty produktowe
Wnioski o wypłatę świadczenia
Dokumenty obsługowe
Dokumenty produktowe
Dokumenty obsługowe
Dokumenty produktowe
Dokumenty produktowe (obowiązujące do 28 stycznia 2019)
Dokumenty produktowe
Wnioski o wypłatę świadczenia
Polisy grupowe AXA
Polisy indywidualne UNIQA
Polisy grupowe UNIQA
zadawane pytania