Wniosek o wypłatę
Najszybszą formą zgłoszenia zdarzenia ubezpieczeniowego jest wypełnienie wniosku online.
Informacje o dokumentach, które należy dołączyć do wniosku, są dostępne po wybraniu rodzaju polisy i zgłaszanego zdarzenia.
Status wniosku o wypłatę
Sprawdź na jakim etapie jest Twój wniosek o wypłatę świadczenia.
Maksymalny termin oczekiwania na decyzję wynosi 21 dni roboczych.
Najczęściej zadawane pytania
Kontynuacja ubezpieczenia grupowego
Każdy, kto był ubezpieczony w AXA/UNIQA za pośrednictwem swojego pracodawcy przez minimum 6 miesięcy, może kontynuować ubezpieczenie w formie indywidualnej.
Wystarczy, że wypełnisz formularz.
W ciągu 30 dni prześlemy Ci propozycję z zakresem ubezpieczenia i wysokością składki. Jeśli propozycja Ci się spodoba wystarczy, że odeślesz wypełnioną deklarację kontynuacji i opłacisz składkę. Oryginał podpisanego dokumentu odeślij do nas na adres UNIQA TU na Życie, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Jeśli zgłosisz się do nas z wnioskiem o kontynuację ubezpieczenia w ciągu 30 dni od końca ubezpieczenia w ramach polisy grupowej karencje nie będą Cię obowiązywać.
Szczegółowe informacje otrzymasz w przesłanej przez nas propozycji.
Zgłaszanie i likwidacja roszczeń/zdarzeń
1. Wypełnij wniosek na naszej stronie internetowej oraz dołącz niezbędne dokumenty.
2. Dokonamy weryfikacji przesłanych dokumentów i podejmiemy decyzję na podstawie Ogólnych warunków ubezpieczenia.
3. Jeśli do wydania decyzji będzie potrzebne uzupełnienie dokumentów, skontaktujemy się z Tobą.
4. Decyzję otrzymasz do 21 dni roboczych od dnia wpływu kompletu dokumentów.
Etap rozpatrywania Twojej sprawy sprawdzisz tutaj.
Potrzebujesz do tego numeru PESEL i telefonu podanego podczas zgłaszania roszczenia.
W przypadku niepowodzenia/dalszych pytań zapraszamy do kontaktu poprzez formularz AXA lub formularz UNIQA.
Wypłata świadczenia dla spadkobierców może mieć miejsce w następujących przypadkach:
- w sytuacji gdy Ubezpieczony nie wskazał we wniosku o zawarcie umowy osoby uposażonej w przypadku jego zgonu,
- w sytuacji gdy Ubezpieczony nabył prawo do otrzymania świadczenia, ale zmarł przed złożeniem wniosku o wypłatę.
W celu otrzymania świadczenia należy dostarczyć:
- postanowienie sądu o nabyciu spadku po zmarłym lub akt poświadczenia dziedziczenia sporządzony przez notariusza,
- dokument potwierdzający tożsamość spadkobiercy,
- dyspozycję wypłaty (numer konta bankowego).
Na zgłoszenie roszczenia masz 3 lata. Po tym czasie następuje przedawnienie.
Aktualizacja danych osobowych
Wniosek o zmianę:
- adresu korespondencyjnego,
- adresu e-mail,
- numeru dowodu osobistego.
Jeżeli posiadasz UNIKOD możesz dokonać wyżej wymienionych zmian logując się do swojego panelu Klienta w serwisie Twoje Konto. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie lub chcesz zmienić numer telefonu skorzystaj z formularza.
Pozostałe dane np. imię i nazwisko zmienisz wypełniając odpowiedni formularz zmiany danych. Prawidłowo wypełniony i podpisany formularz wraz z kopią dowodu osobistego prześlij na adres:
UNIQA TU na Życie, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Jeżeli posiadasz dostęp do serwisu Twoje Konto możesz dokonywać zmian uposażonych logując się do swojego panelu.
Jeżeli Twój produkt nie gwarantuje takiego dostępu, możesz zmienić dane osoby uposażonej korzystając z odpowiedniego formularza zmiany danych. Prawidłowo wypełniony i podpisany formularz wraz z kopią dowodu osobistego prześlij na adres: UNIQA TU na Życie, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Twoje dane zaktualizujemy w 5 dni roboczych.
Możesz ustanowić wielu uposażonych do jednej umowy w chwili zawarcia umowy ubezpieczenia. Możesz zrobić to później, w każdym momencie trwania umowy ubezpieczenia.
Zmiany w składce
Jeżeli posiadasz UNIKOD możesz dokonać zmiany wysokości składki, logując się do swojego panelu Klienta w serwisie Twoje Konto. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie skorzystaj z formularza.
O zmianie poinformujemy Cię e-mailem w 10 dni od otrzymania Twojego zgłoszenia.
Zawieszenie opłacania składki regularnej możesz zgłosić wypełniając formularz, odpowiedź w formie pisma wyślemy w terminie 14 dni od złożenia dyspozycji.
Pamiętaj! Szczegółowe zasady zawieszenia opłacania składek określone są w Ogólnych warunkach ubezpieczenia. Wypełnienie formularza nie jest jednoznaczne z akceptacją wniosku.
Jeżeli posiadasz UNIKOD możesz dokonać zmiany wysokości składki, logując się do swojego panelu Klienta w serwisie Twoje Konto. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie skorzystaj z formularza.
O zmianie poinformujemy Cię e-mailem w 10 dni od otrzymania Twojego zgłoszenia.
Jeżeli posiadasz UNIKOD możesz zrezygnować z indeksacji składki, logując się do swojego panelu Klienta w serwisie Twoje Konto. Jeśli posiadasz inne ubezpieczenie skorzystaj z formularza.
O zmianie poinformujemy Cię e-mailem w 10 dni od otrzymania Twojego zgłoszenia.
Uwaga! Zawiadomienie o rezygnacji zgłoś nie później niż 14 przed rocznicą polisy.
Wypowiedzenie polisy/wypłata z polisy
Zachęcamy do rozmowy z naszym agentem, który pomoże przeanalizować Twoją umowę i inwestycje. Warto pamiętać, że inwestycja w ubezpieczeniowe fundusze kapitałowe (UFK) ma charakter długoterminowy. Moment, w którym chcesz zakończyć swoją umowę jest istotny dla wartości środków, które otrzymasz. Jeśli masz przejściowe trudności w regularnym opłacaniu składki, rozważ opcję zawieszenia jej płatności na określony czas.
Jeśli jednak nie decydujesz się kontynuować umowy i podejmujesz decyzję o jej rozwiązaniu – złóż wniosek w serwisie Twoje Konto.
Możesz również wysłać nam wypełniony wniosek na: UNIQA TU na Życie, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Odpowiedni wniosek znajdziesz tutaj
Środki wypłacimy we wskazany przez Ciebie sposób do 30 dni od wpłynięcia kompletnego wniosku.
Wniosek o wykup częściowy możesz złożyć w serwisie Twoje Konto.
Możesz również wysłać nam wypełniony wniosek na: UNIQA TU na Życie, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa
Odpowiedni wniosek znajdziesz tutaj
Wartość wypłacanych środków pomniejszamy o opłaty, które są określone w ogólnych warunkach ubezpieczenia (OWU). W przypadku produktów inwestycyjnych (z UFK) możemy ją również pomniejszyć o podatek od zysków kapitałowych. Dokładne warunki i termin realizacji wykupu częściowego (od 10 do 14 dni roboczych od wpłynięcia kompletnej dyspozycji, w zależności od terminów przewidzianych w danym produkcie) są określone w OWU.
Do wypłaty środków z polisy potrzebujesz:
- wniosku o wypłatę świadczenia z tytułu dożycia, który znajduje się tutaj.
- kopii dowodu osobistego Ubezpieczonego lub Uposażonego (w zależności od zawartej umowy ubezpieczenia).
Wniosek wraz z kopią dowodu osobistego odeślij na: UNIQA TU na Życie, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa.
Dokładne warunki i termin realizacji wypłaty środków (do 30 dni od wpłynięcia kompletnej dyspozycji) są określone w OWU.
Serwis Twoje Konto
UNIKOD to Twój indywidualny login umożliwiający dostęp do serwisu Twoje Konto.
Po zawarciu umowy ubezpieczenia Twój login do serwisuTwoje Konto będzie występował na polisie ubezpieczenia.
Jeśli Twoje konto zostało zablokowane możesz je odblokować - zaloguj się do serwisu Twoje Konto. W tym celu skorzystaj z opcji „nie pamiętam hasła" na stronie https://online.uniqa.pl/ul/login.html#!/
lub zadzwoń 22 599 95 22
Jeśli otrzymałeś potwierdzenie zmiany, która będzie obowiązywać od rocznicy lub przyszłej składki - zaloguj się do serwisu Twoje Konto po tej dacie, wtedy zmiany będą dla Ciebie widoczne.
OWU i Regulaminy
Polisy indywidualne
Polisy grupowe
Ogólne Warunki Ubezpieczenia
Dokumenty zawierające informacje o produkcie ubezpieczeniowym
Umowy dodatkowe (dokupienia do posiadanych umów ubezpieczenia)
Wzory dokumentów i formularze do pobrania
Wnioski o wypłatę
Wybierz, jeśli chcesz zgłosić urodzenie dziecka lub urodzenie dziecka wymagającego leczenia.
Wybierz, jeśli chcesz zgłosić śmierć rodzica lub rodzica współmałożonka.
Wybierz, jeśli chcesz zgłosić śmierć osoby ubezpieczonej, osierocenie dziecka lub śmierć osoby bliskiej.
Wybierz, jeśli chcesz zgłosić: uszczerbek w wyniku wypadku (np. złamanie, zwichniecie, skręcenie), pobyt w szpitalu lub operację medyczną.
Wybierz, jeśli posiadasz ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków (np. Bezpieczny.pl).
Wybierz, jeśli chcesz zgłosić powyższe zdarzenie lub skorzystać z pakietu Pomoc na Raka.
Dokumenty obsługowe
zadawane pytania