Organizujesz wyjazdy turystyczne, jesteś właścicielem biura podróży?
- ubezpieczenie Kontynenty to produkt dedykowany właśnie dla Twojej firmy.
Grupą docelową dla Produktu Kontynenty są Organizatorzy Turystyki, którzy zgodnie z Ustawą o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych mają obowiązek ubezpieczenia swoich klientów
w zakresie kosztów leczenia i NNW.
Uwaga!
Każda polisa turystyczna UNIQA zawierająca ryzyko kosztów leczenia (KL) chroni na wypadek zarażenia się wirusem podczas pobytu za granicą. Pokrywamy koszty leczenia nagłego zachorowania w podróży. PANDEMIA I EPIDEMIA są włączone w zakres ochrony ubezpieczeniowej bez dodatkowej zwyżki składki.
Ubezpieczenie zapewnia kompleksową ochronę klientom biur podróży, chroni ich przed skutkami nagłych zachorowań, nieszczęśliwych wypadków lub innych zdarzeń losowych podczas wyjazdów turystycznych. Ubezpieczenie zapewnia pomoc Centrali Alarmowej, dostępnej 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Centrala przejmuje opiekę nad ubezpieczonym, organizuje pomoc medyczną i transport, gwarantuje pokrycie kosztów leczenia bez konieczności angażowania środków pieniężnych klienta.
Zachęcamy do zapoznania się z Ogólnymi warunkami ubezpieczenia podróży Kontynenty. Kierownik sprzedaży właściwy dla Państwa regionu, służy pomocą w zakresie:
- nawiązania współpracy z UNIQA,
- pomoże dostosować właściwy wariant ubezpieczenia Kontynenty do potrzeb biura podróży.
W naszej ofercie znajdują się następujące rodzaje ubezpieczeń:
Kontynenty - ubezpieczenie klientów podczas ich wyjazdów zagranicznych. Produkt swoim zakresem oraz sumami ubezpieczenia może być dostosowany do profilu działalności każdego biura podróży. Jest adresowany zarówno do biur podróży organizujących wyjazdy w Europie, jak i na całym świecie, biur specjalizujących się w wyjazdach letnich czy też zimowych, podmiotów zajmujących się turystyką młodzieżową, kursami językowymi, wyjazdami motywacyjnymi, turystyką pielgrzymkową.
Ubezpieczenie Kontynenty obejmuje:
- Koszty leczenia i assistance ( w tym: koszty transportu za granicą i transportu zwykłego lub medycznego do kraju zamieszkania, pełen zakres assistance niezbędny podczas pobytu za granicą),
- Następstwa nieszczęśliwych wypadków,
- Bagaż podróżny,
- Odpowiedzialność cywilną w życiu prywatnym.
Posiadamy również ubezpieczenia opcjonalne:
- Koszty rezygnacji z imprezy turystycznej,
- Pakiet narciarski ( zawierający ubezpieczenie OC podczas uprawiania sportu, ubezpieczenie sprzętu sportowego, ubezpieczenie kosztów ratownictwa ),
- Ubezpieczenie sportów wysokiego ryzyka, sportów ekstremalnych czy zawodowe i wyczynowe uprawianie sportu,
- Ubezpieczenie następstw chorób przewlekłych i nowotworowych.
Pytania i odpowiedzi w kontekście COVID-19
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące zakresu ubezpieczenia kosztów leczenia oraz rezygnacji z podróży w kontekście pandemii Covid-19.
W zakresie ubezpieczeń podroży Uniqa Towarzyswo Ubezpiczeń S.A. traktuje nagłe zachorowanie na Covid – 19, jak każde inne nagłe zachorowanie.
TAK – jeżeli powodem rezygnacji jest nagłe zachorowanie na Covid-19. Nagłe zachorowanie to: „powstały w sposób nagły i niespodziewany stan chorobowy, zagrażający życiu lub zdrowiu Ubezpieczonego, wymagający udzielenia natychmiastowej pomocy medycznej”. Sam wynik testu na Covid-19 złożony w procesie likwidacji szkody nie jest wystarczający, nie spełnia definicji nagłego zachorowania. Aby udokumentować nagłe zachorowanie konieczne jest dostarczenie dokumentacji medycznej z leczenia (w zakresie podstawowym).
Uwaga! Teraz, po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez podmiot leczniczy prowadzący działalność leczniczą (nie uwzględniamy testów aptecznych).
TAK – Jeżeli powodem rezygnacji osoby bliskiej jest nagłe zachorowanie na Covid-19 (patrz pytanie nr 1). Sam wynik testu nie spełnia definicji nagłego zachorowania (w zakresie podstawowym).
Osobą bliską zgodnie z OWU jest: „a) współmałżonek, konkubent, konkubina, dzieci (również przysposobione), rodzeństwo, rodzice, teściowie, dziadkowie, wnuki i osoby przysposobione, synowa, zięć, b) inne osoby dorosłe podróżujące wspólnie z osobą małoletnią (dzieckiem), pod warunkiem że istnieje między nimi a dzieckiem pokrewieństwo”.
Czyli zachorowanie osoby bliskiej (zgodnej z powyższą definicją) jest powodem do rezygnacji z podróży.
Uwaga! Teraz, po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania osoby bliskiej na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów u osoby bliskiej, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez podmiot leczniczy prowadzący działalność leczniczą (nie uwzględniamy testów aptecznych).
Tak – kwarantanna jest objęta ochroną ubezpieczeniową w zakresie nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS)
NIE - powodem rezygnacji może być nagłe zachorowanie potwierdzone dokumentacją medyczną – podwyższona temperatura nie jest powodem do uzyskania odszkodowania (zwrotu poniesionych kosztów). Jeżeli Ubezpieczony zachoruje przed wylotem na Covid-19 i zostanie to potwierdzone dokumentacją medyczną - to takie zdarzenie spełnia definicję nagłego zachorowania i jest objęte ubezpieczeniem (w zakresie podstawowym).
TAK - po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez podmiot leczniczy prowadzący działalność leczniczą (nie uwzględniamy testów aptecznych).
...ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów w ramach ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji?
NIE – opisany przypadek nie jest rezygnacją z podróży przed jej rozpoczęciem tylko przerwaniem podróży w trakcie jej trwania. Ubezpieczenie musi przewidywać wariant nie tylko rezygnacji ale i przerwania podróży. Jeżeli powodem przerwania podróży i wcześniejszego powrotu do Polski jest nagłe zachorowanie to Ubezpieczyciel zwraca koszty wcześniejszego powrotu do Polski i koszty niewykorzystanych świadczeń (w zakresie podstawowym).
TAK – jeśli ubezpieczenie jest zawarte w wersji rezygnacji z podróży i przerwania podróży oraz po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS).
...stosowny dokument zawierający datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
TAK – jeżeli wystąpiło nagłe zachorowanie na COVID-19. (Patrz pytanie nr 1). Ryzyko izolacji nie jest w zakresie ubezpieczenia, ochroną ubezpieczeniową objęte jest nagłe zachorowanie.
TAK - po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem, bez konieczności przedstawiania dokumentacji medycznej. Będziemy honorować każdy test przeprowadzony przez placówkę medyczną, z wyjątkiem testów zakupionych w aptece.
….datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd ale nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
NIE – kwarantanna nie jest objęta ochroną ubezpieczeniową.
TAK - po włączeniu nowego dodatkowo płatnego wariantu (Pakiet COVID-19 PLUS), ubezpieczony będzie chroniony również w przypadku skierowania na izolację lub kwarantannę albo pozytywnego wyniku testu na COVID-19 bez objawów, na przykład na lotnisku przed odlotem.
Jeżeli wystąpiło nagłe zachorowanie za granicą , UNIQA pokrywa koszty leczenia jaki i inne świadczenia wynikające z sytuacji Ubezpieczonego np. koszty powrotu do Polski w przypadku gdy pierwotny środek transportu nie może być wykorzystany. Sam wynik testu przesiewowego nie spełnia definicji nagłego zachorowania.
Jeśli jest konieczność odbycia kwarantanny poza granicami RP bez nagłego zachorowania na Covid-19, UNIQA nie pokrywa kosztów późniejszego powrotu i pobytu na kwarantannie.
Kontakt
Aleksandra Tymoszczuk
Menedżer ds.Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych
aleksandra.tymoszczuk@uniqa.pl
Beata Gawęda - Kierownik Sprzedaży ds. Ubezpieczeń Turystycznych
beata.gaweda@uniqa.pl
Krystyna Dolatowska – Kierownik Sprzedaży ds. Ubezpieczeń Turystycznych
krystyna.dolatowska@uniqa.pl
Agnieszka Skimina – Kierownik Sprzedaży ds. Ubezpieczeń Turystycznych
agnieszka.skimina@uniqa.pl
Kamilla Osowska
Menedżer ds.Sprzedaży Ubezpieczeń Turystycznych
kamilla.osowska@uniqa.pl
Katarzyna Szepczyńska - Dyrektor Działu Ubezpieczeń Turystycznych i Osobowych
katarzyna.szepczynska@uniqa.pl
WAŻNE - zmiana numerów
Od 1 lutego 2023 roku będziemy dostępni dla podróżnych ubezpieczonych w UNIQA, pod nowymi numerami Centrum Alarmowego:
+48 22 599 91 85
Telefon
+48 661 001 601
SMS
likwidacja-turystyka@isoncare.eu
ISON Care Sp. z o. o., ul. Sienna 73, 00-833 Warszawa
Poczta