Zgłaszanie i likwidacja szkód
Co chcesz wiedzieć?
Szkodę z dobrowolnego ubezpieczenia Autocasco oraz ubezpieczenia od Następstw Nieszczęśliwych Wypadków, należy zgłosić do 7 dni od powstania zdarzenia.
Natomiast w przypadku kradzieży samochodu, szkodę należy zgłosić w ciągu 2 dni od daty zdarzenia lub dnia powzięcia informacji o kradzieży. Dodatkowo, nie póżniej niż w ciągu 1 dnia, o kradzieży należy powiadomić Policję.
Szkodę z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (OC sprawcy) należy zgłosić niezwłocznie. Najkrótszy termin przedawnienia roszczeń o naprawienie tego rodzaju szkód wynosi 3 lata od daty zdarzenia. W zależności od okoliczności w jakich doszło do powstania szkody termin ten, zgodnie z przepisami prawa cywilnego, może być jednak dłuższy.
Najszybszym i najwygodniejszym sposobem jest zgłoszenie szkody poprzez odpowiedni formularz na naszej stronie internetowej. Do momentu kontaktu z naszej strony prosimy o wstrzymanie się z naprawą pojazdu.
Wybierz formularz
Informację o wymaganych dokumentach wysyłamy mailowo lub pocztą tradycyjną po zarejestrowaniu szkody. Po przydzieleniu do szkody opiekuna lista dokumentów będzie widoczna także w internetowym statusie szkody. Najczęściej są to:
- obustronna kopia dowodu rejestracyjnego lub zaświadczenie o jego zatrzymaniu,
- obustronna kopia prawa jazdy,
- dyspozycja wypłaty odszkodowania tj. wskazanie nr konta bankowego,
- oświadczenie sprawcy, jeśli zostało spisane.
Po zarejestrowaniu szkody, wybierzemy dla Ciebie najszybszy i najwygodniejszy sposób jej likwidacji. Następnie oszacujemy wysokość szkody i ustalimy odpowiedzialność. Oczekuj na kontakt z naszej strony.
Szkoda może zostać rozliczona na podstawie sporządzonego przez nas kosztorysu albo faktur dokumentujących naprawę w warsztacie partnerskim lub warsztacie spoza naszej sieci.
W przypadku likwidacji szkody z polisy Auto Casco, sposób jej rozliczenia uzależniony jest od zawartego wariantu polisy. Wybrany podczas zawierania umowy wariant sprawdzisz na wysłanej po zakupie polisie.
Po zgłoszeniu szkody oczekuj na kontakt z naszej strony. Przekażemy Ci wszystkie niezbędne informacje dotyczące dalszego procesu likwidacji.
W przypadku likwidacji szkody z polisy Auto Casco, sposób jej rozliczenia uzależniony jest od zawartego wariantu polisy. Wybrany podczas zawierania umowy wariant sprawdzisz na wysłanej po zakupie polisie.
W przypadku szkód zgłaszanych z ubezpieczenia OC, dla pojazdów w wieku do 15 lat, zapewniamy bezgotówkową naprawę w ogólnopolskiej sieci naprawczej UNIQA. Gwarantujemy wysoką jakość usług, odbiór uszkodzonego samochodu ze wskazanego miejsca, możliwość umówienia się na dogodny termin oraz bezpłatny pojazd zastępczy na czas naprawy.
Zobacz mapę warsztatów
Istnieje także możliwość naprawy pojazdu w wybranym przez Ciebie warsztacie spoza sieci UNIQA. W tej sytuacji pokrywamy koszty naprawy na podstawie faktur i rachunków, przekazując odszkodowanie bezpośrednio na rachunek bankowy warsztatu (koszt naprawy podlega weryfikacji ze strony UNIQA). Niezbędne jest podpisanie przez wszystkich współwłaścicieli pojazdu upoważnienia dla warsztatu na wykonanie naprawy i do odbioru odszkodowania.
Od momentu zgłoszenia szkody mamy 30 dni na wydanie decyzji, jednak dokładamy wszelkich starań, by zrobić to jak najszybciej.
Gdyby wydanie decyzji do 30 dnia od zgłoszenia nie było możliwe, poinformujemy Cię co jest tego powodem. Wydanie decyzji może się przedłużyć w przypadku, gdy np.:
- Nie dostarczysz wymaganej dokumentacji, o którą Cię poprosimy.
- Gdy sprawa toczy się w sądzie, a sprawca nie przyznaje się do winy.
- Gdy sprawca zbiegł z miejsca zdarzenia i nie możemy ustalić czy brał w nim udział.
Bezpośrednia Likwidacja Szkód (w skrócie: BLS) to możliwość zgłoszenia u swojego ubezpieczyciela szkody (stłuczki lub kolizji drogowej) powstałej z winy innego kierującego, pod warunkiem, że:
- Poszkodowany posiada ważną polisę OC w UNIQA, a sprawca jest ubezpieczony w TU należącym do systemu BLS (PZU, LINK 4, ERGO Hestia (MTU), ALLIANZ (polisy zawarte w AVIVA), WARTA, WIENER (Gothaer)).
- Do kolizji doszło na terenie Polski, brały w niej udział tylko dwa samochody i nikt nie doznał uszczerbku na zdrowiu.
- Szacowana wartość szkody nie przekracza 30 tys. zł.
- Posiadasz oświadczenie spisane ze sprawcą lub notatkę policyjną.
Jeśli zgłoszenie szkody jest z Auto Casco, to jest to uzależnione od wariantu ubezpieczenia. Skontaktuj się z w tej sprawie z Działem Assistance pod numerem: 22 599 90 98.
Jeśli zgłoszenie szkody jest z OC sprawcy, przysługuje Ci pojazd zastępczy na niezbędny czas naprawy. Skontaktuj się w tej sprawie pod numerem : 22 589 90 66 (godziny pracy PN - SB 09:00 – 17:00)
Sprawdź zasady wynajmu pojazdy zastępczego