Portal używa plików cookies (tzw. ciasteczek).
Korzystając z serwisu internetowego www.uniqa.pl wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

PRZECZYTAJ
  1. Nie tylko assistance komunikacyjny

    W Polsce usługa Assistance w ramach ubezpieczenia wciąż najczęściej kojarzy się z polisami samochodowymi. Aż 73 proc. respondentów wskazało, że assistance to usługa dodatkowa przy zakupie polisy komunikacyjnej. Nie znaczy to jednak, że inne ubezpieczenia nie są rozszerzone o assistance. W ostatnich latach powoli rośnie świadomość klientów w zakresie assistance dla domu. W 2014 roku tylko 17 proc. polskich ubezpieczonych posiadało assistance domowy. W kolejnym roku było ich o 2 proc. więcej (dane: VII Ogólnopolskie Badanie Assistance). 

    Za wzrostem popularności pakietów assistance innych, niż komunikacyjny, na pewno przemawia również fakt, że 94 proc. osób posiadających polisy pomocowe deklaruje, że jest z nich zadowolona.

  2. Assistance domowy – co to takiego?

    Domowy assistance (często też nazywany home assistance) to pakiet dodatkowych usług, o które można rozszerzyć polisę mieszkaniową. Ubezpieczenie mieszkania lub domu zapewnia przede wszystkim odszkodowanie klientowi, gdy dojdzie w jego nieruchomości do zniszczeń w wyniku pożaru, zalania, kradzieży z włamaniem i innych nieoczekiwanych zdarzeń (np. trąba powietrzna, gradobicie). Natomiast ubezpieczenie assistance dla domu to świadczenie pomocy dla klienta w różnego rodzaju awaryjnych sytuacjach. Obejmuje swoim zakresem m.in. pomoc fachowców (ślusarza, hydraulika, elektryka, kominiarza, itd.), organizację doraźnej pomocy w przypadku zniszczenia domu po pożarze czy zalaniu (np. organizacja noclegu w hotelu, wykonanie wycen zniszczeń, dozór rzeczy pozostawionych w domu bez opieki), organizacja opieki medycznej po wypadku w domu.

  3. W jakich sytuacjach można skorzystać z Home Assistance?

    Zakres zdarzeń objętych Assistance dla domu wyszczególniony jest w warunkach umowy ubezpieczeniowej.  Najczęściej w ramach Home Assistance ubezpieczony może skorzystać z usług rozmaitych fachowców, gdy w domu dojdzie do awarii sprzętów lub instalacji. Jeśli więc zatrzasną się drzwi od mieszkania, będzie można wezwać ślusarza. Przeciekający kran? Zaradzi temu wykwalifikowany hydraulik. Informatyk zajmie się naprawą uszkodzonego laptopa, a jeśli będzie to niemożliwe, wówczas przeniesie cenne dane na zewnętrzny dysk.
    Czym skorzystanie z pakietu Assistance różni się od wezwania specjalisty we własnym zakresie? Po pierwsze, nie trzeba wertować książki telefonicznej lub przeglądać Internetu, żeby znaleźć namiary na wybranego fachowca. Wystarczy bowiem skontaktować się z infolinią ubezpieczyciela, podać numer polisy, opisać sytuację i przekazać adres, a wtedy konsultant telefoniczny wyśle na miejsce odpowiedniego fachowca. Po drugie, koniec z niepewnością, czy wybrany specjalista faktycznie dobrze zna się na swojej pracy. Ubezpieczyciele współpracują tylko z najlepiej wykwalifikowanymi profesjonalistami. Po trzecie wreszcie, nie trzeba płacić za usługę po jej wykonaniu – z elektrykiem bądź hydraulikiem towarzystwo ubezpieczeniowe rozliczy się po zakończeniu jego pracy. Klient opłaca jedynie coroczną składkę ubezpieczeniową. Zamówiony fachowiec dokona naprawy do sumy ubezpieczenia usługi ustalonej w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia. To znaczy, że jeżeli wymiana zamka w drzwiach wejściowych zostanie wyceniona na 500 zł, a w OWU usługa ślusarska będzie objęta limitem 400 zł, wtedy lokator będzie musiał dopłacić różnicę, albo zdecydować się na usługę o niższej cenie.

  4. Lokum dla rodziny w trakcie remontu domu

    Interwencje specjalistów w przypadku niespodziewanych awarii to nie jedyne usługi, z których skorzystać można w ramach pakietu Home Assistance. Obejmuje on również świadczenia pomocowe, gdy dom lub mieszkanie ubezpieczonego zostaną uszkodzone np. w wyniku pożaru lub powodzi i ich remont może potrwać kilka tygodni. Ubezpieczyciel, poza wypłatą odszkodowania z tytułu polisy mieszkaniowej, zorganizuje też dla poszkodowanego i jego rodziny zakwaterowanie na czas usunięcia szkód i przywrócenia nieruchomości do stanu sprzed ich wystąpienia. W ramach pakietu assistance znajduje się też transport i przechowanie mienia, które ocalało z pożaru lub powodzi, do czasu, aż do domu nie będzie się można na powrót wprowadzić. 

  5. Home Assistance to także opieka medyczna

    W ramach mieszkaniowego ubezpieczenia pomocowego można też wykupić usługi, które na pierwszy rzut oka nie kojarzą się w żaden sposób z usuwaniem awarii sprzętów lub instalacji. Prędzej można zakwalifikować je do assistance medycznego, sprzedawanego razem z polisami na życie. Tyle tylko, że Home Assistance również je zawiera. O jakich usługach mowa? Na przykład o domowej wizycie lekarskiej, jeśli ubezpieczony lub ktoś z jego rodziny nagle zachoruje. To jednak nie koniec. Pakiet zapewnia też transport chorego do domu po hospitalizacji oraz wizyty pielęgniarki lub rehabilitanta w okresie rekonwalescencji po wypadku. Jeśli właściciel polisy lub jego małżonek będą musieli spędzić jakiś czas w szpitalu,  ubezpieczyciel w ramach usługi Home Assistance zapewni opiekę nad ich dziećmi oraz zwierzętami domowymi. Jak widać, decyzja o płaceniu nieco wyższej składki polisy mieszkaniowej, aby włączyć do niej Home Assistance, może okazać się bardzo trafiona, gdy pewnego dnia ubezpieczony będzie musiał szybko o poranku zaradzić coś na przeciekającą rurę w łazience albo nagłe przeziębienie swojego dziecka.

Rekomendowane produkty

Rekomendowane produkty

Poznaj ubezpieczenia UNIQA proponowane specjalnie dla Ciebie:

Kobieta na fotelu

Twój DOM Plus

  • Ubezpieczenie mieszkania lub domu
  • Home Assistance gratis
Dowiedz się więcej
Para leżąca na ziemi i obserwująca niebo

Radość Odkrywania

  • Ubezpieczenie turystyczne
  • NNW, OC, ubezpieczenie sprzętu sportowego i bagażu
Dowiedz się więcej

Masz pytania?

Zadzwoń lub napisz.

tel: 801 597 597
tel: 42 66 66 500

Koszt połączenia: wg taryfy operatora.

centrala@uniqa.pl Znajdż placówkę

<< Przewiń w dół

Przewiń w górę >>