Portal używa plików cookies (tzw. ciasteczek).
Korzystając z serwisu internetowego www.uniqa.pl wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Tło z gradientami

Zwrot składki z ubezpieczenia


Zwrot składki z ubezpieczeń dobrowolnych

Jeśli sprzedasz pojazd lub mieszkanie w trakcie trwania umowy ubezpieczenia dobrowolnego (np. AC, NNW, Assistsnce, AutoSzyby, Twój Dom Plus)  możesz otrzymać zwrot składki za niewykorzystany okres ochrony.

W celu uzyskania zwrotu składki wyślij do nas podpisany wniosek o zwrot składki zawierający:

  • • Twoje dane (osobowe, adresowe, kontaktowe, PESEL/REGON)
  • • numer polisy, z której ma nastąpić zwrot
  • • dane nabywcy mienia
  • • datę zbycia mienia  
  • • numer rachunku bankowego

Pamiętaj o dołączeniu do wniosku kopii (skanu, fotografii) potwierdzającej zbycie mienia np: umowę kupna-sprzedaży, fakturę, akt notarialny, zaświadczenie o wyrejestrowaniu lub demontażu pojazdu. 

Pobierz wniosek o zwrot składki

Podpisany wniosek o zwrot składki z kopią dokumentów, wyślij do nas jednym z poniższych sposobów.

Zwrot składki z ubezpieczeń obowiązkowych

Jeśli sprzedasz pojazd lub gospodarstwo rolne, które są objęte poniższymi ubezpieczeniami obowiązkowymi możesz otrzymać zwrot składki.

Warunkiem niezbędnym do uzyskania zwrotu składki w tym przypadku jest złożenie wypowiedzenia umowy OC (komunikacyjne lub rolne)  przez nowego właściciela, który na mocy przepisu art. 31 ust 1  ustawy z dnia 22 maja 2003 roku ustawy o Ubezpieczeniach Obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym  i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych wszedł w prawa i obowiązki poprzedniego posiadacza, wynikające z zawartej umowy ubezpieczenia.

Nowy właściciel ma prawo kontynuować dotychczasową umowę do końca okresu ochrony – w takim przypadku zwrot składki nie będzie możliwy. Nowy właściciel może również wypowiedzieć umowę w dowolnym momencie jej trwania.

Jeśli  nabywca wypowie umowę OC (komunikacyjne lub rolne) na piśmie, a Ty posiadasz  podpisany przez niego dokument, aby uzyskać zwrot składki wyślij do nas podpisany wniosek o zwrot składki zawierający:

  • • Twoje dane ( osobowe, adresowe, kontaktowe, PESEL/REGON)
  • • numer polisy, z której ma nastąpić zwrot
  • • dane nabywcy mienia
  • • datę zbycia mienia
  • • numer rachunku bankowego.

Do wniosku koniecznie dołącz kopię (skan, fotografia) dokumentu wypowiedzenia umowy przez nabywcę oraz kopię dokumentu potwierdzającego zbycie mienia np: umowa kupna-sprzedaży, faktura, akt notarialny (w przypadku ubezpieczeń obowiązkowych rolnych).

Pamiętaj!

Zwrot składki powinieneś otrzymać do 14 dni od daty wpływu wniosku do UNIQA. Najszybszą formą realizacji zwrotu jest przelew bankowy, dlatego nie zapomnij podać numeru rachunku bankowego.

Podpisany wniosek o zwrot składki wraz z kopią dokumentów wyślij do nas jednym z poniższych sposobów: 

  • • wyślij maila na adres: centrala@uniqa.pl
  • • wyślij list na adres: UNIQA TU S.A., ul. Gdańska 132, 90-520 Łódź
  • • skorzystaj z formularzy kontaktowych
  • • przekaż dokumenty Agentowi, który obsługuje Twoje ubezpieczenie.

Najbliższa placówka: 6748,11 km

Agencja Generalna w Szczecinie

ul. Warcisława 27/U2, 71-667 Szczecin

email: ag.szczecin1@uniqa.pl szczegóły Zlokalizuj na mapie

Chcesz się ubezpieczyć?

Zostaw nam swoje dane - skontaktujemy się z Tobą.

<< Przewiń w dół

Przewiń w górę >>