UNIQA ubezpieczenia online
Zaloguj

Kampania IKZE AXA TFI nominowana do prestiżowego konkursu Effie Awards

Kampania dotycząca wprowadzenia w końcówce ubiegłego roku do sprzedaży w internecie Indywidualnego Konta Zabezpieczenia Emerytalnego przekonała Jury konkursu Effie Awards swoją efektywnością i dostała nominację w kategorii „smart budget”. Jurorzy – uznani eksperci od komunikacji marketingowej, twórcy reklam i przedstawiciele instytutów badawczych – nagradzają w tej kategorii za działania, które przyniosły niewspółmiernie duży efekt w stosunku do wydanego budżetu.

- Nasi rywale zgłosili równie świetne kampanie w tej kategorii. Nagroda jest jednak w naszym zasięgu. Przy wyjątkowo niskim budżecie, 65 razy niższym od tego, który rynkowy lider wydał w zeszłym roku na promocję produktów emerytalnych, przekroczyliśmy o ponad połowę nasze cele sprzedażowe. Pozyskaliśmy 2,4-procentowy udział w całym rynku IKZE w 2017 roku i około 24-procentowy udział w sprzedaży tego produktu online – podsumowuje Mariusz Skoczek, dyrektor departamentu rozwoju usług cyfrowych.

Effie Awards to konkurs o nagrodę za najbardziej efektywną komunikację marketingową. Efektywność jest mierzona poprzez porównanie celów biznesowych postawionych przed kampanią z wynikami uzyskanymi po jej realizacji. Nadesłane zgłoszenia są oceniane pod kątem: wyzwania strategicznego i przyjętych celów, idei komunikacyjnej, rozwinięcia idei w działaniach reklamowych i efektów komunikacji.

- W kategorii „smart budget” w szczególności ważny jest według nas dobry produkt, na którego promocję nie trzeba wydawać milionów złotych, bo on broni się sam. Wprowadziliśmy IKZE, jakich jest niewiele, wygodne i tanie. Zaledwie 1% pracujących aktywnie korzysta z tej formy oszczędzania, to znaczy regularnie wpłaca tam pieniądze. Promować długoterminowe oszczędzanie można na różne sposoby. Nam chodziło o to, aby zaoferować produkt, który każdy chciałby mieć – dostępny online, bez opłat na wejściu, za wyjście, za zmianę funduszy, z obniżoną w stosunku do regularnych funduszy opłatą za zarządzanie. Jeśli mowa o mobilizowaniu Polaków do długoterminowego oszczędzania, na emeryturę, to potrzeba więcej takich prostych i tanich rozwiązań – powiedział Paweł Mizerski, wiceprezes AXA TFI.

Te cechy IKZE AXA dostrzegł i docenił jako pierwszy najbardziej wpływowy w Polsce bloger finansowy, Maciej Samcik. Jego pozytywna recenzja w dużej mierze podniosła efektywność działań promocyjnych prowadzonych przez AXA TFI.

Zwycięzców poznamy 29 października.

Zgłoś sprawę
online
Odnów polisę