UNIQA ubezpieczenia online
Zaloguj

7 porad, które oszczędzą Ci nerwów w razie wypadku lub nagłego zachorowania za granicą.

Szanowni Klienci ubezpieczeń podróżnych!

 

Sezon narciarski otwarty, polisa podróżna zakupiona, więc na wszelki wypadek przekazujemy Państwu jeszcze kilka porad, co robić, aby w razie wypadku za granicą, na stoku, zagubienia bagażu lub opóźnienia lotu nie dokładać sobie niepotrzebnie stresu związanego z organizacją pomocy.

Zgłoszenie zdarzenia z ubezpieczenia turystycznego:

Dla ubezpieczenia zawartego od 01.02.2023 :

Dla ubezpieczenia zawartego do 31.01.2023 :

  • tel.: +48 (22) 575 90 80
  • SMS.: +48 661 000 017
  • e-mail: medical@ipa.com.pl

Centrum alarmowe czynne jest 24h/7 dni.

  1. Zapisz w telefonie numer telefonu do Centrum Alarmowego i numer polisy. Wysłaliśmy te informacje do Ciebie SMSem. To samo niech zrobią Twoi towarzysze. Zespół w Centrum Alarmowym jest do dyspozycji 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę, a obsługa jest w języku polskim. Będziemy z Tobą w stałym kontakcie.
  2. Jak najszybciej zgłoś wypadek lub nagłe zachorowanie do Centrum Alarmowego. Jeśli Ty lub ktoś z Twoich towarzyszy ubezpieczonych w UNIQA zachorował lub uległ nieszczęśliwemu wypadkowi, niezwłocznie skontaktujcie się z naszym Centrum Alarmowym. Jeśli służby ratunkowe wiozą Cię do szpitala i jeżeli jesteś przytomny_a, zadzwoń sam_a. Jeśli straciłeś_aś przytomność, to powinna to zrobić Twoja osoba towarzysząca. Chodzi o to, aby Centrum mogło jak najszybciej skontaktować się z placówką, potwierdzić ochronę ubezpieczeniową i przejąć koszty leczenia, w razie potrzeby poinformować bliskich, zorganizować transport powrotny do Polski, zorganizować pobyt osoby towarzyszącej na miejscu. Nie róbcie tego sami. Dlaczego? Na przykład linie lotnicze mogą odmówić wpuszczenia na pokład osoby z nogą w gipsie albo usługi medyczne wykroczą poza zakres ubezpieczenia i będziecie musieli za nie zapłacić z własnej kieszeni. Jednym słowem, lepiej nie działać bez wiedzy UNIQA.
  3. Podaj numer swojej polisy, jeśli jesteś sprawcą_czynią wypadku. Jeśli jesteś sprawcą_czynią wypadku, zaczyna działać ubezpieczenie OC (odpowiedzialności cywilnej). Wtedy podaj poszkodowanemu numer swojej polisy, a UNIQA przejmie rozliczenie kosztów wypadku, który nieszczęśliwie spowodowałeś_aś. Takie same informacje uzyskaj od sprawcy zdarzenia, w wyniku którego Ty uległeś/aś wypadkowi: spisz numer polisy oraz dane osoby, która wyrządziła Ci szkodę. W obydwu przypadkach niezwłocznie powiadom Centrum Alarmowe (nie później niż w terminie 7 dni od dania zdarzenia). Pracownicy Centrum powiedzą Ci, co masz dalej robić.
  4. Zbieraj faktury, rachunki, całą dokumentację medyczną. Jeśli jednak sam_a pokryjesz koszty leczenia za granicą, musisz uzyskać dokumentację medyczną i zachować faktury oraz rachunki za udzieloną pomoc czy zakup lekarstw. Prześlij te rachunki w ciągu 7 dni od powrotu do Polski wraz z wypełnionym formularzem zgłoszenia szkody dostępnym na stronie uniqa.pl w sekcji Szkody i roszczenia, na podany tam adres.
  5. Pokryj koszty sam_a tylko w przypadku drobnego zachorowania. Katar, kaszel, lekka gorączka? Lekarz internista pod ręką? Wtedy nie musisz dzwonić do Centrum Alarmowego. Kup leki w aptece, zachowaj pisemne zalecenia medyczne i rachunki z apteki i po powrocie do Polski prześlij rachunki do refundacji. Maksymalny czas zwrotu pieniędzy to 30 dni.
  6. Niezwłocznie zgłoś zaginięcie lub zniszczenie bagażu, opóźnienie lotu albo rezygnację z podróży. Wypełnij formularz zgłoszenia szkody dostępny na stronie uniqa.pl w sekcji Szkody i roszczenia.
  7. Przekaż te rady wszystkim swoim towarzyszom. Oszczędzisz również im stresu. Gdyby się tak zdarzyło, że po wypadku albo w razie nagłego zachorowania stracisz przytomność, oni powinni znać te zasady, aby móc Ci pomóc.

Życzymy udanego wypoczynku!
Zespół UNIQA

Zgłoś sprawę
online
Odnów polisę