Śmierć
Przed złożeniem wniosku o wypłatę świadczenia, przygotuj wszystkie poniższe dokumenty.
Dzięki temu szybciej otrzymasz decyzję w swojej sprawie.
Jakie dokumenty będą potrzebne?
- skan lub zdjęcie dokumentu tożsamości rodzica/opiekuna prawnego lub pełnoletniego dziecka;
- odpis skrócony aktu urodzenia dziecka;
- odpis skrócony aktu zgonu ubezpieczonego;
- karta statystyczna zgonu ubezpieczonego.
Dodatkowo w przypadku śmierci na skutek wypadku, załącz:
- kartę wyjazdową karetki pogotowia lub kartę SOR (Szpitalny Oddział Ratunkowy);
- notatkę policyjną (wymagane, jeżeli wzywano policję);
dokument zamykający postępowanie wyjaśniające (wymagane, jeżeli było prowadzone np. przez policję lub prokuraturę).
Do prawidłowej oceny Twojego zgłoszenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Jeżeli będzie to konieczne, poinformujemy Cię o tym w kolejnych krokach.
odpis skrócony aktu zgonu ubezpieczonego;
karta statystyczna zgonu ubezpieczonego;
karta wyjazdowa karetki pogotowia lub karta SOR (Szpitalny Oddział Ratunkowy);
notatka policyjna (jeśli wzywano policję)/protokół BHP (wymagane, jeżeli był sporządzony);
dokument zamykający prowadzone postępowanie bądź adres prokuratury, sądu, policji (wymagane, jeżeli było prowadzone postępowanie wyjaśniające);
zdjęcie lub skan dokumentu tożsamości uposażonego/uposażonych.
Do prawidłowej oceny Twojego zgłoszenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Jeżeli będzie to konieczne, poinformujemy Cię o tym w kolejnych krokach.
odpis skrócony aktu zgonu ubezpieczonego;
karta statystyczna zgonu ubezpieczonego;
karta wyjazdowa karetki pogotowia lub karta SOR (Szpitalny Oddział Ratunkowy);
prawo jazdy ubezpieczonego (wymagane jeżeli ubezpieczony był kierowcą);
dowód rejestracyjny pojazdu, którego ubezpieczony był kierowcą (wymagane, jeżeli ubezpieczony był kierowcą);
notatka policyjna/protokół BHP (wymagane, jeżeli był sporządzony);
dokument zamykający prowadzone postępowanie bądź adres prokuratury, sądu, policji (wymagane, jeżeli było prowadzone postępowanie wyjaśniające);
zdjęcie lub skan dokumentu tożsamości osobistego uposażonego/uposażonych.
Do prawidłowej oceny Twojego zgłoszenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Jeżeli będzie to konieczne, poinformujemy Cię o tym w kolejnych krokach.
odpis skróconego aktu zgonu ubezpieczonego;
karta statystyczna zgonu ubezpieczonego lub inny dokument medyczny potwierdzający przyczynę zgonu;
zdjęcie lub skan dokumentu tożsamości uposażonego/uposażonych.
Do prawidłowej oceny Twojego zgłoszenia możemy potrzebować dodatkowej dokumentacji. Jeżeli będzie to konieczne, poinformujemy Cię o tym w kolejnych krokach.
- odpis skróconego aktu zgonu rodzica/rodzica współmałżonka;
- zdjęcie lub skan dokumentu tożsamości ubezpieczonego.
Dodatkowo, w przypadku śmierci rodzica współmałżonka (teścia), załącz:
- dokument tożsamości współmałżonka Ubezpieczonego
- podpisane Oświadczenie o ważnym związku małżeńskim