Oświadczenie dostępności

UNIQA zapewnia dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 26 kwietnia 2024 r. o zapewnianiu spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze („ustawa o dostępności”). 

UNIQA dokłada wszelkich starań, aby strona internetowa była dostępna dla jak największej grupy użytkowników bez względu na wiek, poziom sprawności, używaną technologię i oprogramowanie. Dostępność jest procesem, nad którym pracujemy każdego dnia. Dlatego UNIQA podejmuje działania mające na celu poprawę dostępności i dąży do usunięcia zidentyfikowane bariery na bieżąco.    

Zapewnianie dostępności na stronie:

Zgodność z wytycznymi WCAG 2.1. jest częścią standardów dostępności UNIQA. UNIQA zapewnia dostępność swojej strony uniqa.pl przez:

  • zmianę kontrastu (tryb wysokiego kontrastu),
  • możliwość wyboru  rozmiaru czcionki,
  • możliwość nawigacji za pomocą klawiatury,
  • możliwość korzystania z czytników ekranu,
  • responsywność – dostosowanie do urządzeń mobilnych.

Szczegółowe informacje na temat każdej z usług świadczonych przez UNIQA drogą elektroniczną przez stronę internetową znajdują się w regulaminie świadczenia usług drogą elektroniczną dotyczącym tej usługi. Regulamin zawiera informacje o oferowanej i świadczonej usłudze, informacje niezbędne do korzystania z usługi oraz informacje o tym, w jaki sposób usługa spełnia wymagania dostępności.  

Skargi na niezapewnianie spełniania wymagań dostępności przez usługę

Zgodnie z ustawą o dostępności, konsument ma prawo do złożenia do podmiotu gospodarczego skargi na niezapewnianie spełnienia wymagań dostępności przez usługę. 

Skarga musi zawierać:

  • imię i nazwisko konsumenta;
  • adres do korespondencji, adres e-mail lub numer telefonu wraz ze wskazaniem preferowanego sposobu kontaktu z konsumentem;
  • wskazanie usługi, której dotyczy skarga;
  • wskazanie wymagania dostępności, którego nie spełnia usługa, wraz z żądaniem zapewnienia jego spełniania przez podmiot gospodarczy.

Skargę, która nie zawiera informacji określonych powyżej, pozostawia się bez rozpatrzenia.
Skarga może zawierać wskazanie preferowanego przez konsumenta sposobu zapewnienia spełniania wymagania dostępności przez usługę.

Konsument może złożyć skargę w następujący sposób:

UNIQA rozpatrzy skargę i udzieli odpowiedzi w terminie 30 dni od dnia otrzymania skargi. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie skargi i udzielenie odpowiedzi w tym terminie UNIQA  zawiadomi konsumenta o przyczynie zwłoki oraz wskazuje nowy termin rozpatrzenia skargi i udzielenia odpowiedzi, nie dłuższy niż 60 dni od dnia otrzymania skargi.      

  • na piśmie:

    - osobiście w jednostce UNIQA obsługującej klientów lub siedzibie, 

    - przesyłką pocztową na adres UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A./ UNIQA Towarzystwo   Ubezpieczeń na Życie S.A, ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa,

    - na adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w Ustawie z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, wpisany do bazy adresów elektronicznych jako rejestru publicznego prowadzonego przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, tj. dla UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.: AE:PL-71235-46013-CSHSF-26 oraz dla UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A.: AE:PL-75623-64271-BRDJV-27.

  • ustnie

    - telefonicznie pod numerem infolinii (22) 599 95 22;

    - osobiście do protokołu  w jednostce UNIQA obsługującej klientów lub siedzibie;

  • w postaci elektronicznej poprzez formularz na stronie www.uniqa.pl